TEFI е единственото българско предприятие, производител на заваръчни машини. Като наследник на КРАКРА АД, в предприятието се произвеждат различен тип изделия заваръчни апарати. Производството се осъществява по утвърдени стандарти, използвайки меден проводник и Si ламарина.
Едно от най- добрите изобретения на ТЕФИ е Tefi MigMaster 150 е монофазен заваръчен апарат, предназначен за заваряванe на ниско- и средновъглеродни, вкл. легирани стомани в среда от въглероден диоксид, аргон или газови смеси. Той е незаменим помощник за ремонтна дейност, в автосервизи и личното стопанство. Работи с ролка стоманена тел 5 кг, с диаметър 0.6-0.8 мм. Има 6-степенно регулиране на заваръчното напрежение. Сила на заваръчния ток 150 А.
TEFI вярват, че клиентът е най-важен. Всеки клиент е уникален и заслужава най-доброто. Ето защо продуктите на ТЕФИ са с отлично качество, за да задоволят в максимална степен нуждите на техните клиенти.
Машини с марка TEFI, които може да закупите от MASHINI.BG са: Зарядни и стартерни устройства TEFI, Електрожени TEFI, Апарати за точкови заварки TEFI, Апарати за плазмено рязане TEFI и други.
Как да изберем заваръчна машина?
На първо място, не разчитайте на внушителното тегло на предложеното устройство. Съвременните заваръчни машини имат два до три пъти по-малко тегло в сравнение с „тежки“ трансформатори. Килограмите, които съставляват теглото на заваръчната машина, са особено забележими при често придвижване от един обект на работа към друг – ако се очаква такова движение, тогава трябва да изберете най-лекото заваръчно устройство.
От коя мрежа ще се захранва заваръчното устройство? В производството най-често това е 380 V, в ежедневието – 220 V. Трябва да се отбележи веднага, че ако напрежението в мрежата е рязко, тогава е по-добре да изберете заваръчен инвертор, защото всяка друга машина за заваряване просто ще изгори.
Какъв метал ще бъде заварен? За цветни метали или чугун е необходим заваръчен токоизправител или заваръчен генератор, защото изисква постоянен ток. За заваряване върху тънък метал на каросерията на автомобила е по-подходящо полуавтоматично устройство. Заваряването на черния метал е приемливо с обикновен заваръчен трансформатор.
Заваръчен инвертор
Този заваръчен блок е изграден върху електрически вериги на транзистори. Принципът на неговата работа е следният: променлив ток от електрическата мрежа навлиза в токоизправителя (преобразуван в постоянен ток), след това в силовия модул, където постоянният ток отново става променлив, но с по-висока честота. Следващият етап е високочестотен трансформатор, откъдето изправеното напрежение се насочва към заваръчната дъга.